صفحه شخصی مجتبی فدائی

The Blog of Mojtaba Fadaei

صفحه شخصی مجتبی فدائی

The Blog of Mojtaba Fadaei

صفحه شخصی مجتبی فدائی

◼️مدیرعامل «شرکت فناوریهای پیشرفته آسیا»
◼️دکترای مدیریت بازرگانی | گرایش کسب و کار
◼️مشاور توسعه فناوری بنگاه های صنعتی

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

یکی از هوشمندانه ترین راه ها برای توسعه کار و کسب، استفاده از تجربیات موفق دیگران است؛ هر انسان باهوشی از این کار استقبال می کند.
این جملات را ساده نینگارید و ببینید کدام شان می توانند الهام بخش شما در کار و کسب تان باشد؟ شاید یک جمله بتواند مسیر کاری و درآمدی تان را متحول کند. این جملات تنها سرنخ اند و بقیه اش مربوط می شود به هوشمندی شما.
 

 

 
 
+ blue kicks

زمینه فعالیت: کفش و پوشاک

"استفاده از نرم افزار های ویژه که برای هر کسب و کاری با توجه به زمینه فعالیت آن طراحی می شوند، گام بزرگی در صرفه جویی زمان و کسب فرصت بیشتر در جهات توجه به رشد کسب و کار خواهد بود"

 

+ Just Spotted

زمینه فعالیت: تزئینات داخلی با استفاده از پوسترهای تخصصی

"مهم ترین شانس هر کسب و کار در ربودن گوی سبقت از رقبا، شخصی سازی است. کسب و کار خود را منحصر به فرد پایه گذاری کنید. ما تصمیم گرفتیم تا یکی دیگر از فروشگاه های آنلاینی نباشیم که فاقد روح کاری هستند و هیچ چیز متفاوتی برای گفتن ندارند."

 

+ Cover-Up

زمینه فعالیت: طراح و تولید کننده انواع قاب و کاور برای تبلت و گوشی های هوشمند

"اهداف خود را از همان ابتدا روشن سازید چرا که نمی توان این پایه های اساسی را هر زمان که اراده کنید عوض کرده و اهداف جدیدی برای کسب و کار خود تعیین کنید. این اهداف به منزله ی شناسنامه کسب و کار شما خواهند بود."

جیمز کلیر نویسنده کتاب "عادتهای اتمی" با روشهای علم روانشناسی و مبتنی بر تجربه، راهکاری عملی برای دستیابی به مهارت تغییر عادتهای انسان در زندگی ارائه کرده است.

همه ما عادتهایی داریم که اکثر رفتارهای ما را شکل می دهند و بر خلاف تصور، اندیشیدن عامل اصلی رفتارهای ما نیست. از همین رو اگر می خواهیم تغییراتی بنیادین در زندگی خویش خلق کنیم، باید سراغ تغییر عادتهای خویش برویم. اما چگونه می توانیم به صورتی کارآمد بر عادتهای زشت و ناپسند خود غلبه کنیم و عادتهای شایسته و دلنشین را جایگزین آنها کنیم.

 

مروری کوتاه بر این کتاب:

 

اول: عادت مطلوب را آشکار کنید. برای انجام اینکار ابتدا عادتهای کنونی خویش را یادداشت کنید. سپس از اهداف اجرایی بهره بگیرید. بعد از آن از زنجیره عادت سازی استفاده کنید و سرانجام، سرنخهای عادت خوب را در معرض دید قرار دهید.

زودتر از دیگران مطلع شدم، زودتر از دیگران تصمیم گرفتم و وقتی تصمیم گرفتم چشم خود را بستم و عمل کردم.

 

جان دیویس راکفلر

یک سرمایه دار اهل ایالات متحده امریکا

 

انسان آزاد آفریده شده است اما همیشه در زنجیری است که خود بافته است.


"ژان ژاک روسو"

تفکر قالبی (stereotype) به یک نظر از پیش تشکیل‌شده در ذهن جمعی گروه‌هایی از جامعه اشاره دارد، که مانع قضاوت و شناخت منطقی افراد نسبت به دیگران شده و ویژگی‌های خاصی را به تمام اعضای یک گروه دیگر یا مجموعه‌ای متفاوت نسبت می‌دهد. این امر سبب می‌گردد افراد برپایهٔ اطلاعاتی ناچیز و تصورهای کلیشه‌ای خود که غالباً برگرفته از جامعه یا رسانه‌ها است، بدون آنکه شناخت کافی از دیگران داشته‌باشند، نسبت به آن‌ها قضاوت کنند. این لغت اگر در معنی منفی آن به کار رود، فرضی ساده‌انگارانه، اغراق شده و تحقیرآمیز را به اعضای یک گروه به‌دلیل عضویت در آن گروه نسبت می‌دهد. کلیشه‌ها احترام یا مشروعیت را از اشخاص به دلیل تعلّقشان به آن گروه می‌گیرند یا برعکس، کلیشه مثبت احترام، ارزش و محبوبیتی غیرواقعی و برپایه‌ای غیرمنطقی برای عده‌ای بدون دلیل خاصی به وجود می‌آورند. به عنوان مثال قضاوت در مورد افراد برپایهٔ نوع لباس آن‌ها یا شکل ظاهری آنها. واژه استریوتایپ، از استریو،کلمه‌ای یونانی به معنی «سخت، مستحکم، غیرقابل تغییر» و کلمهٔ تایپ، کلمه‌ای یونانی به معنی «تأثیر» می‌باشد. در نتیجه کلمهٔ استریوتایپ به معنی تأثیر غیرقابل تغییر (تأثیر مستحکم) می‌باشد.

از امام حسین(ع) سؤال شد کرامت و فضیلت انسان در چیست؟ در پاسخ فرمود: کنترل و در اختیار داشتن زبان و سخاوت داشتن، سؤال شد نقص انسان در چیست؟ فرمود: خود را وا داشتن بر آنچه که مفید و سودمند نباشد.

 

1398/06/18
تاسوعای حسینی
 

«زبان منافق جلوتر از قلب اوست بی‎آنکه اندیشه کند لب به سخن می‎گشاید»

 «وای بر کسانی که مداوم ازدیگران بدگویی و عیب‏جویی می‏‎کنند»

«بهترین وسیله برای پیشگیری ازآفات زبان، اندیشیدن قبل ازسخن گفتن است»

«کمال است در نفس انسان سخن، تو خود را به گفتار ناقص مکن»

«ازان مرد دانا دهان دوخته‌ست، که بیند که شمع از زبان سوخته‌ست»

دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در تاریخ 18 الی 21 مهرماه سال جاری (1398) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در مسیر تحقق اهداف «سند راهبردی توسعه فناوری نانو» از سال ۱۳۸۷ با هدف معرفی دستاوردهای فناوری نانو به مردم، پژوهشگران و مسئولان، اقدام به برگزاری جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو کرده است.

دومین نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک ایران

 

نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط ایران به عنوان تنها نمایشگاه تخصصی در این حوزه می باشد که سال گذشته با حضور جمعی از شرکت های توانمند داخلی و خارجی در زمینه های گوناگونی چون مصالح ساختمانی ، مواد غذایی ، لوازم خانگی ،صنایع خودرو ،کشاورزی، پزشکی ، برق و الکتریک، صنایع شیمیایی ، فلزی و نساجی برپا گردید.

همچنین این نمایشگاه با هدف ایجاد ارتباطات تجاری ، نمایش قدرت و تاثیرگذاری نقش صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد ایران از یک سو و از سوی دیگر پیاده سازی برنامه های  توسعه سازی SME  درمیان نهادهای دولتی و غیر  دولتی که به نحوی با این صنایع در ارتباط هستند برگزار می گردد.

محورهای برگزاری نمایشگاه SME عبادرتند از :

  • نیازهای ساخت داخل

  • توانمندی های صنایع کوچک و متوسط

  • ایده های برتر برای سرمایه گذاری

  • نیازهای فناورانه

اینجانب در این ایام این نمایشگاه بعنوان مشاور سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در غرفه این سازمان، پاسخگوی سوالات عزیزان در حوزه کسب و کار های دانش بنیان و انتقال فناوری خواهم بود.

شاعران گفته‌اند که علم، زیبایی ستارگان را ضایع می‌کند. چون‌که آنها را صرفاً کره‌هایی از اتم‌ها و مولکول‌های گاز می‌داند. اما من هم می‌توانم ستاره‌ها را در آسمان شب کویر ببینم و شکوه و زیبایی‌شان را حس کنم. می‌توانم این چرخ‌ و فلک را با چشم بزرگ تلکسوپ پالومار تماشا کنم و ببینم که ستاره‌ها دارند از همدیگر، از نقطه‌ی آغازی که شاید زمانی سرچشمه‌ی همگی‌اشان بوده است، دور می‌شوند.
گمان نمی‌کنم جستجو برای فهمیدن این چیزها، لطمه‌ای به رمز و راز زیبایی این چرخ و فلک بزند. راستی شاعران امروزی چرا حرفی از این چیزها نمی‌زنند؟

چه‌ جور مردمانی هستند این شاعران که اگر سیاره مشتری خدایی در هیئت انسان باشد، چه شعرها برایش که نمی‌سرایند، اما اگر در قالب کره‌ی عظیم چرخانی از متان و آمونیاک باشد، سکوت اختیار می‌کنند؟

 

ریچارد فاینمن - کتاب «شش قطعه آسان»

یک شاخص ساده برای بیان اینکه در مدیریت شرکت های خودروسازی داخلی ایران چه می گذرد، مقایسه نسبت تعداد خودروهای تولیدی به تعداد پرسنل شاغل در این شرکت هاست. سعی کردم این آمار را بصورت گویا در نمودار زیر بیان کنم.
بنا بر نمودار زیر، بعنوان مثال در شرکت کیا به ازای هر نفر پرسنل، 91 خودرو در سال تولید می شود.
این نسبت برای شرکت ایران خودرو 7 است! یعنی هر کارمند ایران خودرو بطور متوسط 7 خودرو در سال تولید می کند.

از دید مدیریت منابع انسانی این مسئله جای تامل بسیار دارد. البته فقط خودروسازهای ایران نیستند که این حجم ظرفیت سوزی منابع انسانی را دارند؛ در اکثر شرکت های دولتی و شبه دولتی ما چنین روندی وجود دارد.
برای تحلیل علل این موضوع کار خیلی پیچیده ای در پیش نخواهیم داشت، با انحراف های ساده ای از اصول مدیریتی (مانند سیستم سازی های بیهوده برای رشد حبابی و بزرگ نمایی پروژه) مواجه هستیم.

 

نسبت تولید به پرسنل شرکت های خودرو سازی

 

نموداری که طراحی و اجراش برای ما هیجان انگیز بود.