روزگاری پیتر دراکر پدر علم مدیریت نوین گفت: "کار و کسب دو بخش پولساز دارد. بازاریابی و نوآوری. بقیه اش کار گل است". کتاب "طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک" راهنمایی برای برنامه ریزی بخش بازاریابی کار و کسب شما است.
اگر کار و کسبی دارید و یا آنکه می خواهید راه اندازیش کنید؛ باید پرسش های کلیدی را مطرح کنید و برای آنها پاسخهای مناسبی بیابید. یکی از مهم ترین آنها این است که چگونه می خواهید بازاریابی محصول و یا خدمت خود را اجرا کنید. برای انجام این کار نیازمند برنامه ای هستید که طرح بازاریابی نام دارد و گام به گام شما را در این مسیرهدایت می کند.
متاسفانه بیشتر کار و کسب های ایرانی بدون تهیه چنین برنامه ای پیش می روند و از همین روی قدرت رقابت با رقبای جدیدشان را ندارند. این کتاب با استفاده از یک برنامه نه بخشی شما را برای ساختن این برنامه همراهی می کند. این بخشها خود به سه گروه تقسیم می شوند؛ اقدامات قبل، در هنگام و پس از فرآیند بازاریابی. انتخاب بازار هدف، پاسخ شما به بازار و رسانه ای که برای ارتباط با مشتریان انتخاب می کنید سه بخش اقدامات قبل از فرآیند بازاریابی هستند. با مطالعه کتاب با دو قسمت دیگر و همچنین با بخشهای آنها آشنا خواهید شد. در پایان مطالعه کتاب یک برنامه بازاریابی یک صفحه ای دارید در حالیکه شرکتهای متخصص بازاریابی برای تهیه همین برنامه بازاریابی مبلغ هنگفتی از شما درخواست می کنند.
این کتاب را آلن دیب نوشته است. او یک کارآفرین، متخصص فناوری و یک فروشنده کارآمد است. دیب شرکتهای زیادی را راه اندازی کرده و به فروش رسانده است. کتاب "طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک" یکی از پرفروش ترین کتابهای بازاریابی و فروش در سایت آمازون بوده است. این کتاب را فواد معصومی ترجمه و انشارات آریانا قلم منتشر کرده است.